Сподели своя опит, предай нататък

Уеб-базирана платформа за сътрудничество чрез обмен на творчески практики и успешен образователен опит

Зоопарк в компютърен кабинет

Проект „Зоопарк“ е проектно-базирано обучение за ученици от втори клас, което се провежда във ІІ-б клас от СОУ „Летец Христо Топракчиев“, гр. Божурище. Проектът е разработен от г-жа Невена Стефанова – начален учител в училището и класен ръководител на класа. Неговите основни цели са  да запознае учениците с функцията и предназначението на зоопарка като заведение, в което се отглеждат животни, да ги стимулира да научат повече за видовете животни, тяхната среда и начин на живот, чрез самостоятелни и екипни проучвания. Проектът се осъществява на два етапа. Първи етап – запознаване на учениците със предназначението, организацията и функцията на зоопарка, хората, които работят в него и техните професии и проучване на видовете животни, отглеждани там. Вторият етап е свързан с използване на информационните технологии и изграждане на дигитална компетентност у учениците.  В тази връзка, на 1.03.2012 г. в компютърния кабинет на училището се проведе час по изобразително изкуство, чиято тема бе: „Създаване на животински образи от геометрични фигури“. Това беше първото влизане на второкласниците във компютърния кабинет на училището. Задачата им бе с помощта на готовите форми от програмата Paint да нарисуват животни, които са видели в зоопарка по време на своето посещение там през първия етап от проекта. Информационни технологии в начален етап в училището не се изучават, но няколко години те се активно се интегрират в часовете по всички предмети от задължителната подготовка с помощта на системата „Енвижън“. Това помага на учениците да развият начални умения за работа с компютър, но предвид ограничеността на функциите на системата, не е достатъчно за изграждане на по-широка дигитална култура. От две години в училището ни работи и клуб ИТ Знайковци, които завоюваха високи успехи в националното състезание ИТ Знайко, организирано от СНЦ „Образование и технологии“. Обучението на участниците в клуба включва изграждане на умения за работа с компютърни програми от Microsoft officе,  web 2.0 приложения  и др. Този ден Знайковците бяха ментори на второкласниците при изпълнение на задачите върху компютрите. Всеки ментор трябваше да оказва съдействие на двама или трима второкласника, което се изразяваше в помощ при работа с инструментите на Paint. Часът протече в творческа атмосфера и екипите успяха да създадат прекрасни рисунки, като изключително умело и креативно комбинираха готовите форми. В края на часа се проведе виртуална изложба, след която екипите оцениха и самооцениха своята работа.

Работите на най-високо оценените екипи

Моменти от часа

Информация в сайта на училището – тук.

Всички дидактични материали и ресурси  по двата етапа на проекта: ИЗТЕГЛИ

Реклами

Single Post Navigation

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: